Bakelibak på andra advent!

Jajjamensan! Dagen har minst sagt stått i bakningens tecken. Jag och min käre sambo startade med lite pepparkaksbak. Om de blev goda? nja, de smakade inte pepparkakor.. Om ni funderar på att baka bruna gubbar så köp då för guds skull INTE Gilles pepparkaksdeg. Jag vet inte riktigt vad de smakade, inte var det då pepparkakor i alla fall. Hur som haver blev kakorna fina i alla fall. Degen var inte heller någon höjdare..

Vi fortsatte sedan dagen i bakningens tecken och "slängde ihop" lite Saffransbullar. Nam nam! Jag tänkte visa bilder men jag får inte över dem till datorn, men jag lovar att de såg riktigt smarriga ut! I alla fall den första plåten, de andra två blev lite solbrända. Men vad gör det en andra advent som denna?
Självklart kände vi oss inte mätta på bakning utan vi slängde ihop en pizza också, och det gick nästan utav bara farten. Riktigt gott, men riktigt snuskigt onyttigt. Jag kan säga att min magen inte riktigt mår som bäst just nu.

Trots magontet fick jag till ett helt okej mag och rygg pass och nu sitter vi och myser framför tvn. Snart dax för sängen. Jag jobbar 06.00-13.00 imorgon. (Första dagen på nya vikarie jobbet! Woho!) Det borde vara olagligt att börja så tidigt. Jag hatar eller tycker mindre mycket om då klockan står på 04.30, just 04 gör att hela kroppen skriker att det fortfarande är natt. Tur att det är en bit att gå så jag nästan ser vaken ut då jag kommer fram.

Så Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Mona

Nämen stopp där!!!!! Vad är det jag ser/hör?!? Nya vikariejobbet????? Du tänker väl inte lämna oss tanter på sjukan? Det ska vi nog allt bli två, tre, fyra osv om!

2011-12-04 @ 21:44:27
Postat av: Yvonne S

Jag brukar baka mina pepparkakor på Ica ;)

Hoppas att det går bra för dig första dagen av resten av ditt liv på ditt nya jobb och till Mona kan jag bara säga att du behöver nog inte vara så rädd för att hon lämnar oss hon har "bara" strödagar på det nya,rätta mig Maria om jag har fel!

2011-12-04 @ 23:01:51
Postat av: Maria K

Du har så rätt Yvonne! Backen är fortfarande nummer ett!

2011-12-05 @ 05:31:20
URL: http://karlssonmarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0