Nu är det dags igen

Jasså, suget kom tillbakas igen. Jag undrar hur länge det kommer stanna kvar, en vecka? en månad? mjaa, vi ser väl helt enkelt. Jag kanske till och med blir känd genom mitt blivande bloggande? Det skulle vara rätt fränt, frågan är bara under vilken kategori jag skulle plats under. Det får vi väl se helt enkelt.

Hur börjar man egentligen en ny blogg på ett vettigt sätt? Ska jag berätta hela min livshistoria eller ska jag berätta för omvärlden vad jag gör idag? Hur vädret är kanske? Nu kändes det inte lika lockande att börja blogga igen. Bloggar är faktiskt ganska tråkiga och lama, inte alla men många. "Idag har jag inte gjort så mycket, solen skiner, katten kräks" Ja, så kanske det kommer se ut här på denna blogg. Nä, fy vad tråkigt!

Nu tänker jag börja!

Solen skiner nästan idag, det blåser så fönserrutorna skallrar, och katten kräks inte. Fantastiskt! Jag har idag upptäckt att det faktiskt är fantastiskt gott att ha honung i te. Jag har tidigare ratat allt som har med socker, mjölk och allt vad det heter. Te ska drickas svart, eller grönt, eller rött, aldrig med mjölk eller socker i. Men honungen, du är nu min bästa vän. Nam nam!

På tal om Te! Det finns ett te på kronans droghandel som luktar så fantastiskt gott! Ett riktigt jul te! Jag är dock lite för snål, om jag köper det nu, så kommer fortfarande halva påsen vara kvar efter december månad, och då vill jag inte veta av julen något mer. Vilket förmodligen kommer resultera i att jag slänger påsen. Eller att den står kvar övanför köksfläkten tills det är odrickbart. Vilket ilandsproblem..

Nu är det dags för dagens att göra:
  • Försenad morgonpromenad
  • Posta brev
  • Tvätta
  • Träna
  • Jobba 16-21.30 sen har jag helg, helgen helgen helg!
Japp, det här kommer bli en bra dag! En riktigt jävla bra!!


Jaha, nu ska jag avsluta också. Jag tror vi säger såhär, Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Yvonne S

Heja Maria!

Jag lovar att jag ska följa dig på din blogg!

2011-12-02 @ 14:06:55
Postat av: Maria K

Det låter bra det Yvonne! :)

2011-12-03 @ 19:29:34
URL: http://karlssonmarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0