Vilken middag!

Efter en lång sovmorgon, lite bilkörande och två nya bord i lägenheten så var det dags för den bästa middagen jag någonsin ätit. Helstekt entrecote med klyftpotatis och rödvinssås made by Maria Karlsson och Adrian Lindgren. Helt fantastiskt! Vi bokstavligt talat slickade tallrikarna rena och inte en enda matrest finns det kvar.

Vi invigde även vårat nya matbord! Det var min mors gammla fula furufärgade matbord som vi slipade ner och betsade mörkbrunt. Det blev helt underbart snygg och jag älskar det! Mina fötter inviger just nu vårat nya soffbord som vi köpte på second hand i stensele. Vi betsade det också men i grafitsvart. Jag älskar det också!
Jag gillar verkligen att betsa, jag gör nog hellre det än att måla. Det är så lätt att stryka ut och det bästa är nästan att man inte riktigt vet hur slutresultatet kommer att se ut, eftersom att det nyanserar sig så pass olika beroende på materialet.

Nu tänker jag spela Batelfield 3 men min pojkvän medans jag väntar på Ida som ska hjälpa mig med designen på denna blogg. Jag ska ju bli känd och rik på detta you know!!

Kommentarer
Postat av: Yvonne S

Vad duktig du är. Önskar att jag hade din kreativitet men si det har jag inte ,kan ju knappt stava till ordet.

2011-12-03 @ 22:44:18
Postat av: Mor

Jag är imponerad. Vem har du fått dessa talanger av inte av dina föräldrar i alla fall.

2011-12-04 @ 08:18:22
Postat av: Lena

Har man kanske smittat av sig med "va kul att måla, betsa, fixa å dona" entusiasmen till dig, hihi.



P.S När du bli känd genom bloggen så sponsra gärna en fattig kommunalarbetare =)

2011-12-04 @ 13:30:20
Postat av: Maria K

Yvonne: Tack Yvonne! Men jag vet att du kan fika och laga mat! Sen är du en underbar arbetskamrat så jag tycker då att du duger i alla fall! ;)



Mamma: Ni har ju i alla fall gett oss den bästa entrecoten jag smakat!



Lena: Du är min största idol inom ämnet! ;)

2011-12-04 @ 16:38:41
URL: http://karlssonmarias.blogg.se/
Postat av: Ida

Med tanke på hur fina mina skapelser i slöjden på högstadiet blev så tror jag att jag hoppar över det..

2011-12-04 @ 17:45:05
URL: http://ididita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0